KOMUNITA REALITNÍCH MAKLÉŘŮ

+420 606 122 200

Proč by měli chtít makléři víc?

Family-1542595_1920

Autor: Michal Souček

Odměňování realitních makléřů je jeden z nejdůležitějších principů přímo ovlivňujících kvalitu poskytovaných služeb na realitním trhu. Tato mnohdy tabuizovaná otázka rozděluje realitní trh na několik táborů, ale když se odpoutáme od ekonomických zájmů majitelů brandových franšíz, klasických i multilevelových realitních kanceláří, odpověď je velmi jednoduchá a logická.

 

Čím větší je podíl makléře na provizi, o kterou se dělí s realitní kanceláří, tím více peněz mu zbude i v jeho kapse. Na druhou stranu, čím více peněz zbude makléři, tím méně závislým na realitní kanceláři se stává. A to je situace, kterou realitní kanceláře nevidí rády.

Ztráta kontroly nad realitním makléřem stojí kancelář velké peníze, protože její příjmy jsou přímo závislé jen na zakázkách a odměnách, které realitní makléř uzavře.

Navíc reálně hrozí, že si makléř jednou konečně spočítá, kolik ho spolupráce s realitní kanceláří stojí. Zjistí, že je to spolupráce velmi nákladná. Vlastně ho stojí řádově desítky tisíc korun z jedné zakázky, mnohdy i polovinu z toho, co makléř vydělá.

A co s takovými penězi navíc? Já je investuji několika způsoby.

  1. Do zákazníků
  2. Do osobního marketingu a vzdělání
  3. Do poděkování
  1. Zákazníci jsou u mě na prvním místě. Pokud si mě vyberou jako prodejce jejich nemovitosti, je to výraz důvěry. A tu já prostě nesmím zklamat! Jejich nemovitost ukážu v tom nejlepším světle za pomoci profesionálů, protože vím, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. A spokojenost bývá na všech stranách.
  2. Investuji samozřejmě i sám do sebe. Každý rok navštěvuji několik odborných školení a přečtu a hlavně poslechnu desítky vzdělávacích knih, které mě posouvají kupředu mílovými kroky. A to něco stojí, stejně jako investice do osobního marketingu, aby na mě moji zákazníci nikdy nezapomněli a vždy mě našli, když mě nejvíce potřebují.
  3. Za každou příležitost, důvěru i uzavřený obchod je potřeba náležitě poděkovat. Moje zkušenost říká, že ani na daru se nesmí šetřit. Ochotně investuji do darů pro své bývalé, současné i potenciální zákazníky, protože vím, že se mi to stonásobně vrací v podobě dalších obchodů i dlouholetých obchodních vztahů a mnohdy i přátelství.

A proto mnohem raději investuji sám do sebe než do značky, která pro mě nic z výše uvedeného nikdy neudělá. Tyto tři nosné body mi dlouhodobě zajišťují pravidelně další práci, aniž bych musel navolávat, lístečkovat a bojovat s konkurencí, protože si mě zákazníci vyberou sami.

Proto si myslím, že by měli mít makléři větší podíl na provizi. A proto jsme založili QARU, kde může mít každý makléř 100% podíl na provizi.