JAK USPĚT V SILNĚ KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ?

Bez konkurenční výhody se v podnikání uspět nedá. Ale když už tu konkurenční výhodu najdete, je potřeba ji rozvíjet a hledat další cesty, jak být lepší. To, že máte konkureční výhodu, vám nezajistí stálý blahobyt a přísun zakázek nebo klientů. Je třeba jít pořád dál, dál, dál a dál.

Hodně se tím řídím v mém podnikání. Při zprostředkování prodeje nemovitostí, tak při budování firmy. U zprostředkování prodeje nemovitostí je to jasné. Tlačím to přes skvělé prezentace, cílený marketing, silnou propagaci, vysoké investice do reklamy i intenzivní vztah s klienty, aby byl každý nadšený. Spokojenost klienta je pro mě prostě málo.

Ale jak se buduje firma, která se má prosadit v obrovském konkurenčním prostředí realitního trhu? Vždyť jen v Česku jsou tisíce realitních kanceláří.

Každý servis a každá služba se dá vždy udělat lépe. Když člověk nebo firma začínají podnikat, musí prozkoumat prostředí, do kterého se pouští. Ve kterém se pohybují její budoucí zákazníci.

Je důležité zjistit, jaké jsou jejich potřeby, priority, obavy. Prostě, co je trápí. A možná prostě a úplně jednoduše začít s tím, co je ta úplně největší bolest. Z ní pak vytvořit tu první největší konkurenční výhodu.

Nejvyšší podíl na provizi 

My jsme v tom silně konkurenčním prostředí začali kvalitou služby. A penězi. Peníze jsou prostředkem pro nastavení životní i profesionální úrovně a kvality života vůbec. A nám to přijde důležité. Pokud chce makléř podnikat, potřebuje peníze.

A potřebuje jich dost, aby v rámci osobního marketingu a svojí osobní značky uspěl ve velmi silné konkurenci. Aby mohl vytvářet kvalitní marketingový obsah, potřebuje peníze. Aby dodával super kvalitní službu, potřebuje peníze. A to byla naše prvotní filozofie.

S tím se ale spokojit nelze, protože síla té první konkurenční výhody, brzy vyprchá. Ztratíte témata, ztratíte glanc, ztratíte smysl. Ostatní vás začnou kopírovat, dohánět a vy zjistíte, že jedna konkurenční výhoda nestačí. A proto se po chvíli rozvinete dál.

QARA Marketplace

Pro nás byl ten posun v rámci služeb a dodavatelů pro makléře. QARA Marketplace je online prostředí, kde si každý makléř QARA může odkudkoliv a kdykoliv objednat právě to, co ke svému podnikání v tu danou chvíli potřebuje.

Ať už je to home staging, video prohlídka, profi fotograf, copywriter, grafik, plachty, vizitky, webové stránky pro sebe nebo nemovitost, půdorys atd. Položek, produktů a služeb pro realitní makléře QARA je tam dnes víc jak 35.

Ale ani to nestačí, když má podnikání růst. Pořád je potřeba to posouvat dál.

Vzdělání

Dalším logickým krokem, kam se posouváme, je vzdělání. Pro mě je to jeden z vůbec nejdůležitějších prvků podnikání a rozvíjení sama sebe. Pokud se podnikatel nevzdělává, zakrní. Vůbec nejde o to, že by přestal mít náskok před konkurencí.

O konkurenci jde až v poslední chvíli. Pokud se totiž makléř správně a pravidelně nevzdělává, doženou a přeskočí ho zejména všichni jeho zákazníci. A kromě toho, že se to “blbě” dohání, tak je to úplně zbytečné.

Vize

Součástí podnikatelské strategie musí být i vize. A právě vize se může stát velkou konkurenční výhodou. O vizi je vlastně i tento článek. Pokud podnikatel nemá vizi, nemá cíl.

Pokud nemá cíl, neví kam jde. Těžko pak může někam růst, když neví kam, jak a proč. A proto je vize a přemýšlení o budoucnosti jednou z nejdůležitějších věcí. Alespoň pro mě.

Marketingový obsah

To je jeden z dalších nástrojů, které jsou velmi důležité. Začínají přímo úměrně souviset s tím, jestli v podnikání uspějete nebo neuspějete. Kvalitní marketingový obsah je totiž konzumovatelný všemi zákazníky.

Je to ta nejpřirozenější forma propagace. Společnost už se posunula přes přímé formy reklamy, jako jsou billboardy, letáky, plachty nebo přímé formy nabídky služeb.

Vypěstovali jsme si tzv. „marketingovou a reklamní slepotu” a konverze přímé formy reklamy jsou čím dál menší. Kdežto přirozený a kvalitní obsah bude fungovat pořád.

Prodej luxusního bytu v Praze. Michal Souček QARA

Technologie  

Jak jste na tom s technologiemi a novými nástroji? Já do budoucna vidím velkou potřebu v tom, ochočit si nové technologie. Ty nám budou šetřit čas, peníze a navíc nám budou přivádět nové zákazníky a obchody.

A tímto směrem jsme už v QARA vykročili. Ať už velmi kvalitními prezentacemi, které i jako samostatní makléři propagujeme, marketingovými kanály (vytváříme a šíříme kvalitní marketingový obsah), tak i třeba přímou spoluprací s největší technologickou společností na světě.

JAK USPĚT V SILNĚ KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ? Michal Souček QARA
G SUITE pro všechny makléře QARA

Google je pro nás nově partnerem v cestě k lepším výsledkům. Bude to cesta, kde se budeme zároveň zlepšovat, ale i hodně učit. Je to cesta, která ochrání naše data, zrychlí a usnadní naši práci a přivede nás blíž k našim zákazníkům. I to vnímám do budoucna, jako velkou konkurenční výhodu.

Konkurence neexistuje, zapomeňte na ni

Slovo “konkurence” fakt nemám rád. O ní to prostě není. Většinou totiž klademe překážky sami sobě jen proto, že nevíme, jak se posunout dál.

Nemáme vizi, hledáme jen samé výmluvy, nevytváříme marketingový obsah, nevyužíváme nové technologie, nevzděláváme se tak, jak bychom mohli. Nevyužíváme všech možností a neposuzujeme všechny podmínky, které nám trh pro naše podnikání nabízí.

Je to jen na vás. Všechno můžete jednoduše zvládnout. A možná ani ne tak kvůli konkurenčním výhodám. Prostě jen proto, že to je potřeba, fajn, že vás to začne bavit a bude to pomáhat vašim zákazníkům.

A pokud ještě jako makléř nejste součástí QARA, ale uvažujete o tom, podívejte se sem a přečtěte si, s čím vám umíme pomoct. A pokud sdílíte stejné hodnoty jako my, potkejme se a uvidíme. Třeba najdeme společnou řeč a priority, díky kterým spojíme své síly.

Mějte se fajn. Michal Souček QARA

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Co kdybychom zůstali v kontaktu?

Zajímá vás info o QARA a chcete vidět obsah, ze kterého byste mohli těžit i Vy?