KOMUNITA REALITNÍCH MAKLÉŘŮ

+420 606 113 100

Konkurenční výhody v podnikání

Digital-marketing-1725340_1920

Autor: Michal Souček

Bez konkurenční výhody se v podnikání uspět nedá. Ale když už tu konkurenční výhodu najdete, je potřeba ji rozvíjet a hledat další cesty, jak být lepší. To, že máte konkureční výhodu, vám nezajistí stálý blahobyt a přísun zakázek nebo klientů. Je třeba jít pořád dál, dál, dál a dál.

Hodně se tím řídím v mém podnikání. Při zprostředkování prodeje nemovitostí, tak při budování firmy. U zprostředkování prodeje nemovitostí je to jasné. Tlačím to přes skvělé prezentace, cílený marketing, silnou propagaci i intenzivní vztah s klienty, aby byl každý nadšený. Spokojenost klienta je pro mě prostě málo. 
 
Ale jak se buduje firma, která se má prosadit v obrovském konkurenčním prostředí realitního trhu, kde jsou jen v Česku tisíce realitních kanceláří, včetně mnohem zkušenějších nadnárodních sítí? Zase, “jen" pomocí konkurenčních výhod.
 
Každý servis a každá služba se dá vždy udělat lépe. Když člověk, nebo firma, začíná podnikat, musí prozkoumat prostředí, ve kterém se pohybují budoucí zákazníci. Je důležité zjistit, jaké jsou jejich potřeby, priority, obavy. Prostě, co je trápí. A možná prostě a úplně jednoduše začít s tím, co je ta úplně největší bolest a z ní vytvořit tu první největší konkurenční výhodu.
 
Nejvyšší podíl na provizi. 
 
My jsme v tom silně konkurenčním prostředí začli penězi. Peníze jsou prostředkem pro nastavení životní i profesionální úrovně a kvality života vůbec a nám to přijde důležité. Pokud chce makléř podnikat, potřebuje peníze. A potřebuje jich dost, aby v rámci svého osobního marketingu a své osobní značky uspěl ve velmi silné konkurenci. Aby mohl vytvářet kvalitní marketingový obsah a super službu, potřebuje peníze. A to byla naše prvotní filozofie.
 
S tím se ale spokojit nelze, protože síla té první, ač silné, konkurenční výhody, brzy vyprchá. Ztratíte témata, ztratíte glanc, ztratíte smysl. A proto se po chvíli rozvinete dál.
 
Marketplace.
 
Pro nás byl ten posun v rámci interního Marketplace. To je online prostředí, kde si každý náš makléř může odkudkoliv a kdykoliv objednat právě to, co ke svému podnikání v tu danou chvíli potřebuje. Ať už je to home staging, video prohlídka, profi fotograf, copywriter, grafik, plachty, vizitky, webové stránky pro sebe nebo nemovitost, půdorys atd. Těch položek je tam spousta. Ale ani to nestačí, když má podnikání růst. Pořád je potřeba to posouvat dál.
 
Vzdělání.
 
Dalším logickým krokem, kam se posouváme, je vzdělání. Pro mě je to jeden z vůbec nejdůležitějších prvků podnikání a rozvíjení sama sebe. Pokud se podnikatel nevzdělává, zakrní. Vůbec nejde o to, že by přestal mít náskok před konkurencí. O konkurenci jde až v poslední chvíli. Pokud se totiž makléř správně a pravidelně nevzdělává, doženou a přeskočí ho zejména všichni jeho zákazníci. A kromě toho, že se to “blbě” dohání, tak je to úplně zbytečné.
 
 
Vize.
 
Součástí podnikatelské strategie musí být i vize. A právě vize se může stát velkou konkurenční výhodou. O vizi je vlastně i tento článek. Pokud podnikatel nemá vizi, nemá cíl. Pokud nemám cíl, nevím kam jdu. Těžko pak můžu někam růst, když nevím kam, jak a proč. A proto je vize a rozmýšlení o budoucnosti také jedna z nejdůležitějších cest. Alespoň pro mě. A proto pokračujeme dál v přemýšlení o tom, co bude.
 
Marketingový obsah.
 
To je jeden z dalších nástrojů, které začínají být velmi důležité. Začíná přímo úměrně souviset s tím, jestli v podnikání uspěju nebo neuspěju. Kvalitní marketingový obsah je totiž konzumovatelný všemi zákazníky. Je to ta nejpřirozenější forma propagace. Společnost už se posunula přes přímé formy reklamy, jako jsou billboardy, letáky, plachty nebo přímé formy nabídky služeb. Vypěstovali jsme si tzv. "marketingovou a reklamní slepotu” a konverze přímé formy reklamy jsou čím dál menší. Ale přirozený a kvalitní obsah bude fungovat pořád.
 
Videoprohlídka (Kamila Pavlištová).
 
Technologie.  
 
Jak jste na tom s technologiemi a novými nástroji? Já začínám do budoucna vidět velkou potřebu v tom, ochočit si nové technologie, které nám do budoucna budou šetřit čas, peníze a navíc nám budou přivádět nové zákazníky a obchody. A tímto směrem jsme už jako QARA vykročili. Ať už velmi kvalitními prezentacemi, které i jako samostatní makléři propagujeme přes různé marketingové kanály (a tím vytváříme a šíříme kvalitní marketingový obsah), tak i třeba přímou spoluprací s největší technologickou společností na světě.
 
Google je pro nás nově partnerem v cestě k lepším výsledkům. Bude to cesta, kde se budeme zároveň zlepšovat, ale i hodně učit. Je to cesta, která ochrání naše data, zrychlí a usnadní naši práci a přivede nás blíž k našim zákazníkům. I to vnímám do budoucna, jako velkou konkurenční výhodu. 
 
Ač slovo “konkurence” fakt nemám rád. O ní to prostě není. Většinou totiž klademe překážky sami sobě jen proto, že nevíme, jak se posunout dál. Nemáme vizi, nevytváříme marketingový obsah, nevyužíváme nové technologie, nevzděláváme se tak, jak bychom mohli, nevyužíváme všech možností a neposuzujeme všechny podmínky, které nám trh pro naše podnikání nabízí. 
 
A proto my to všechno děláme. A možná ani ne tak kvůli konkurenčním výhodám. Prostě jen proto, že to je potřeba, fajn, že nás to baví a pomáhá to hlavně našim zákazníkům.