KOMUNITA REALITNÍCH MAKLÉŘŮ

+420 606 113 100

QARA - Nejen dýně roste rychle

10. srpna 2017

Vývoj počtu makléřů - v1

Autor: Michal Souček

Naše poslání pro realitní makléře zní: „Více svobody, silné zázemí, lepší život.“

Když jsme QARU v roce 2013 zakládali, všichni nám říkali, že nemůžeme uspět. Že to nebude fungovat. 100 % z provize, která celá zůstane realitnímu makléři za velmi nízký měsíční poplatek, který je mnohdy pouze poplatkem za kancelář, je hloupost, neekonomické bláznovství a černá díra, která se nejen neuživí, ale brzy zkrachuje.

Když jsme po dvou letech měli asi deset makléřů, slýchali jsme stále ty samé posměšky. „Nebude to fungovat. My jsme vám to říkali. Moc to nejde, co?“ Chápali jsme to a tolerovali. Někdy nám to přišlo úsměvné. Na rozdíl od těchto proroků známe naše poslání a naše priority, kterých se nikdy nevzdáme.

Věděli jsme, proč to děláme, a víme to dodnes

  1. Vybudujeme původní českou značku, která bude součástí hry, bude silná, stálá a bude stát po boku velkých českých i nadnárodních realitních společností.
  2. QARU postavíme pro sebe i pro ostatní realitní makléře, na základě našich vlastních potřeb a zkušeností, protože víme, co k naší práci potřebujeme.
  3. Chceme maximální podíl makléře na provizi (100 %), ten ale i přesto získá k dispozici moderní a funkční vzdělání, marketingové nástroje i profesionální dodavatele.
  4. Dokážeme to za velmi dobré peníze a zároveň kvalitně. Nebudeme se vymlouvat na to, že něco nejde nebo že je to drahé. Realitním makléřům nikdy zbytečně nezvýšíme náklady.
  5. Vybudujeme transparentní společnost s hluboce zakořeněnou firemní kulturou a DNA, kterou nikdo neobkreslí.

 A povedlo se?

Vybudovat silnou značku od nuly, pouze s vlastními prostředky, se svými omyly a chybami na jedné straně a úspěchy se štěstím na straně druhé, to je běh na dlouhou trať.

Přesto, nebo možná právě proto za námi stojí velký kus dobře odvedené práce.

  1. V současné době máme důvěru několika desítek spokojených realitních makléřů. Jsou mezi námi i velmi zkušení a velmi úspěšní kolegové, kteří se na trhu pohybují víc než 15 let. Výměna zkušeností, vzájemná výpomoc mezi makléři, přátelská motivující atmosféra i kamarádské vztahy. To jsou úžasné vedlejší efekty našeho prostředí.
  2. Vytvořili jsme vlastní autorský školicí program QARA Academy. První kolo proběhlo v květnu a v červnu 2017 a na podzim se otevřou brány kola druhého. I díky hodnocení uchazečů víme, že se všech 15 dopoledních workshopů povedlo.
  3. Máme vlastní QARA Shop, tedy prostor, kde makléři nakupují služby od smluvně zajištěných profesionálů zaměřených na fotografii, video prohlídky, půdorysy, homestaging, webové stránky pro makléře nebo správu webu a sociálních sítí (a mnoho dalšího).

Dohnali jsme už ty největší realitní značky v České republice?

  1. Naším růstem jsme mile překvapeni, ale v počtu realitních makléřů se s těmi největšími prozatím neměříme. Neustále se rozvíjíme. Zkvalitňujeme služby našich makléřů a stabilizujeme náš tým, abychom předešli velké fluktuaci, která panuje v ostatních kancelářích. A to se nám daří.
  2. Velmi brzy jsme dohnali kvalitu poskytovaných služeb koncovým zákazníkům a mnohdy nabízíme dokonce víc než ostatní. Právě proto, že máme větší příjmy než makléři v ostatních realitních kancelářích. Do svých zákazníků i zakázek hodně investujeme a tím se nám i našim zákazníkům vrací mnohem víc a mnohem rychleji.
  3. Nikdo neklade důraz na poskytování služeb realitním makléřům – pro nás je to od začátku ta nejvyšší priorita. Soustředíme se zejména na hlavní potřeby realitních makléřů, protože jsme jedni z nich a od začátku QARU stavíme také sami pro sebe.

Proč nejsme stejní jako všichni ostatní?

Od začátku víme, že jako majitelé klasické realitní kanceláře nebo franšízanti velkých realitních značek bychom nikdy nemohli nadřadit potřeby realitních makléřů nad své vlastní ekonomické zájmy.

  1. Chceme čistý a jednoduchý firemní koncept, co nejrovnější strukturu, kde mají všichni stejné šance i podmínky. Žádné pyramidy, žádné manažery, žádné šéfy.
  2. Dokazujeme, že to jde i bez vysokých poplatků za realitní značky, které makléři ze svých odměn odvádějí. My je raději investujeme do svých zákazníků a zakázek.
  3. Dokazujeme, že je možné růst s konceptem, který není hamižný a který podporuje lepší život realitních makléřů.