KOMUNITA REALITNÍCH MAKLÉŘŮ

+420 606 113 100

Při prodeji nemovitosti NEPLATÍTE PROVIZI – pravda, nebo lež?

3. července 2017

Ryze_ceska_spolecnost

Autor: Michal Souček

Pojďme si říci něco o jedné realitní marketingové fintě, kterou byste se určitě neměli nechat zmást. Webová stránka jedné menší pražské realitní kanceláře říká, že nabízí své služby pro prodávající bezplatně.

Neplatíte provizi aneb budu pro vás pracovat zadarmo…

Pokud vám realitní makléř nebo realitní kancelář slibuje, že pro vás bude pracovat zadarmo, tedy že nebudete platit provizi, utíkejte (prosím), seč vám nohy stačí. Proč, ptáte se? Když nebudu nic platit, tak vlastně ušetřím, ne? Ne! Někdy to může být právě přesně naopak.

Jako prodávající máte jedinou prioritu. Prodat tak, aby vám zůstalo co nejvíc peněz ve vaší kapse.

Pokud pro vás bude zprostředkovatel pracovat zadarmo, znamená to následující:

  • Snaží se vás omámit nepravdivými výroky (služba ZDARMA na českém realitním trhu neexistuje).
  • Služby ZDARMA jsou většinou kvalitní jako amalgámová plomba, poprava nebo pobyt v nápravném zařízení (i za „uho“ ve školní jídelně se musí platit).
  • Navýší nabídkovou prodejní cenu o svoji provizi, takže místo tržní a prodejeschopné ceny na trh uvádí předraženou nabídku vaší nemovitosti.
  • Říká, že hodnota vaší nemovitosti je nižší než ve skutečnosti, aby si k ní mohl připočítat odměnu a cena zůstala konkurenceschopná.
  • Od začátku do konce s vámi ve všech variantách záměrně manipuluje zavádějící marketingovou fintou, která do slušného obchodního vztahu nepatří.

V momentě, kdy zprostředkovatel uvádí vaši nemovitost na trh, je maximálně důležité stanovit co nejpřesněji její správnou tržní cenu. Jen tak ji prodáte za nejvyšší možnou nabídku.

O cenách rozhoduje právě nabídka a poptávka, nikoli kupující, prodávající nebo zprostředkovatel. Nakonec je to vždy dohoda obou smluvních stran, která vede k úspěšně uzavřenému obchodu, ale ta vždy vychází z reálného stavu na realitním trhu.

Pokud si najmete makléře, který si k takové tržní ceně ještě přihodí svoji odměnu, cena je rázem nad úrovní tržních cen v okolí a o nemovitost nikdo ani nezakopne. Kupující jsou dnes díky internetu mnohem chytřejší než v minulosti a umějí porovnávat. Zejména když jde o peníze.

Pokud je nabídka nemovitosti předražená, prodlužuje se tím doba prodeje. Snižuje to i výslednou kupní cenu, protože potenciální zájemci, kteří nabídky pravidelně sledují, nikdy nereagují na zbytečně předražené nemovitosti. A všichni víme, že to nejhorší, co se může stát, je nastavit cenu příliš vysoko a pak ji snižovat – to důvěryhodnosti nabídky vůbec nepřidá.

Pokud je makléř liška podšitá, ví, že na trh musí uvést nemovitost s tržní cenou, aby ji vůbec byl schopen prodat. Pak vám záměrně jako tržní cenu doporučí cenu nižší, aby se do správné tržní ceny vešel i se svojí odměnou. A to už je lež jako věž…

Pracuje pak takový makléř poctivě? Možná pracuje poctivě, ale už méně férově a určitě ne zadarmo, jak vám na začátku sliboval…

Zprostředkování prodeje nebo pronájmu nemovitosti je služba jako každá jiná. Provize/odměna je při zprostředkování všech služeb na světě vždy zahrnuta do konečné ceny obchodní transakce. Podílí se na ní tedy obě dvě strany obchodu. Prodávajícímu, pokud si zprostředkovatele najímá, je fakturována. Kupující, který konečnou kupní cenu akceptuje, s ní souhlasí včetně odměny realitnímu zprostředkovateli.

Kvalitní služba vám má ušetřit čas a vydělat peníze v oblasti, ve které nejste kovaní a ve které na vás číhá spousta legislativních i obchodních nástrah. A že jich u prodeje nemovitosti je jak much! Proto si službu najímáte a platíte za ni. Proto hledáte schopného makléře, který si s těmi nástrahami poradí za vás, protože to dělá každý den.

A proto doporučuji vybírat makléře transparentní, kteří nepracují zadarmo, protože to prostě nemají zapotřebí. Pracují pro vás za předem domluvenou odměnu, tedy za peníze. Kromě ušetřeného času (ten vás také stojí peníze) a nervů vám mnohdy ty peníze umí kvalitní makléř i vydělat.

Hledejte takového, jehož služby jsou rozmanité a kvalitní. Toho, který používá moderní marketingové nástroje, zvyšuje svoji kvalifikaci, zlepšuje své obchodní dovednosti a jeho práce ho neskutečně baví.

Kvalitní makléře najdete napříč všemi značkami na českém realitním trhu a nejinak je tomu i v našem týmu – přesvědčte se sami: Tým QARA